قول فقیهانه

.....یفقهو قولی

قول فقیهانه

.....یفقهو قولی

قول فقیهانه

در این مجال بحمدالله سعی خواهیم کرد تحلیل خود را از مسایل جاری کشور با قولی برآمده از دین اسلام بیان کنیم.

آیا حاضرید برای اسلام کاری بکنید...؟(1)

جمعه, ۱۲ مهر ۱۳۹۲، ۰۹:۵۴ ب.ظ
این روزها که باب مذاکره با آمریکا بر سر بسیاری از زبان ها افتاده و تقریبا به عنوان یکی از مسائل مهم کشور مورد بحث و بررسی است؛هم چنین بسیاری از سیاست مداران نظام جمهوری اسلامی در پی بیان نظرات خود و هم چنین بیان خاطرات خود با امام راحل(ره) و نقطه نظرات ایشان در این مقوله هستند،در صدد برآمدم تا 4 پیش شرط مهم بنیان گذار کبیر انقلاب اسلامی در باب مذاکره با آمریکا را بیان کنم.باشد که به وظیفه خود عمل کرده باشم...

چهار پیش شرط مهم بیانگذار کبیر انقلاب در باب مذاکره با آمریکا:

1. اساسا ما علاقه‌ و نیازی به رابطه با امریکا نداریم و این امریکایی‌هاهستند که به چنین رابطه‌ای نیازمند و محتاج هستند: «ما روابط با آمریکا می خواهیم چه بکنیم، روابط ما با آمریکا، روابط یک مظلوم با یک ظالم است.روابط یک غارت شده با یک غارتگر است. ما می خواهیم چه کنیم آنها میل دارند، که باما روابط، آنها احتیاج دارندکه با ما روابط داشته باشند، ما چه احتیاجی به آمریکا داریم، آمریکا آن طرف دنیاست، آنها می خواهند که بازار داشته باشند اینجا، آنها باز طمع دارند که نفت ما را بخورند. ما که، اسلام که بنا ندارد که ظلم به دیگری بکند، مظلوم هم نخواهد شد.(1)»

 2. برقراری رابطه با امریکای جهان‌خوار برای هیچ دولتی در جمهوری اسلامی ایران افتخار و شرافت محسوب نمی‌شود و ای بسا مایه ننگ نیز محسوب بشود:«شرافتی نیست رابطه داشتن با امثال آمریکا، دولت آمریکا یک شرافت انسانی مع الاسف الآن ندارد که ما بخواهیم به واسطه آن شرافت انسانی اش با آن رابطه داشته باشیم . دولت آمریکا این است که دارید می بینید که مظلوم را- دارد- در هر جا پیدا می کند پوست می کند، هر جا بتواند می رود و بمب سرشان می ریزد، هر چه بتواند ذخائر ملّت ها را می برد، ما بخواهیم روابط با اینها داشته باشیم؟ بهتر این است که ما با اینها روابط نداشته باشیم ،بهتر این است با آنهائی که می خواهند ما را بچاپند رابطه نداشته باشیم.(2)»

3. این بهانه که به واسطه برخی مصالح و منافع به برقراری رابطه با امریکا بپردازیم هم از نظر حضرت امام(ره) مردود و ناموجه است: «یک دسته ای نصیحت کنند ما را که شما باید صلح بکنید، این مال ضعف است، آن اشخاص ضعیفی که همیشه در دام آمریکا بودند یا امثال اینها از این مسایل می گویند لکن ما تازه خارج شدیم از این دام، دوباره حاضر نیستیم وارد بشویم، ملّت ما حاضر نیست به این که دوباره در این دام وارد بشود.(3)»

                                                                                                                                                     ادامه دارد...

-----------------------------------------------------

1.صحیفه نور، جلد: 6، ص : 57

2.صحیفه نور، جلد: 11، ص : 35

3.صحیفه نور، جلد: 20، ص : 90

 
موافقین ۱ مخالفین ۰ ۹۲/۰۷/۱۲
مهرداد نیک نام

نظرات  (۳)

۱۳ مهر ۹۲ ، ۲۳:۴۵ سجاد هاشمی
الله اکبر از دست آدم های ....

«یک دسته ای نصیحت کنند ما را که شما باید صلح بکنید، این مال ضعف است»

تمثیلش جناب آقای... بهمراه فرزندان!

ملاک حال افراد است...تمام

 

۰۳ آبان ۹۲ ، ۱۵:۵۹ نقی رحمت زاده
سلام برادر
خداقوت

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی