قول فقیهانه

.....یفقهو قولی

قول فقیهانه

.....یفقهو قولی

قول فقیهانه

در این مجال بحمدالله سعی خواهیم کرد تحلیل خود را از مسایل جاری کشور با قولی برآمده از دین اسلام بیان کنیم.


با وجود هماهنگی اولیه با دانشگاه؛

برنامه پیاده روی دانشجویی تا حرم امام رضا(ع) یکباره لغو شد!

برنامه پیاده روی دانشجویی تا حرم امام رضا(ع) یکباره لغو شد!

خبرنامه دانشجویان ایران: اعزام کاروان دانشجویی جهت پیاده‌روی از قدمگاه نیشابور تا حرم مطهرامام رضا(ع) به دلایل نامعلومی لغو شد.

به گزارش خبرنگار «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ هفته گذشته به همت کانون دانشجویی عاشورا و با هماهنگی مسئولان دانشگاه شهید چمران اهواز بنا بود یک کاروان دانشجویی جهت پیاده روی تا حرم امام رضا(ع) به نیشابور اعزام شود اما با وجود هماهنگی های اولیه و ثبت نام تعدادی از دانشجویان در روز مقرر این برنامه لغو شد و هیچ مسئولی هم حاضر به پاسخ گویی در این باره نشد!

یکی از دانشجویان این دانشگاه با ارسال توضیحاتی در این باره از عدم پاسخگویی معاونت فرهنگی دانشگاه انتقاد کرده است.

متن این یادداشت را در ذیل می خوانید::

اینجا بزرگترین دانشگاه جنوب غرب کشور است. اینجا دانشگاه شهید چمران اهواز است. بخشنامه وزارت علوم مبنی بر اعزام کاروان دانشجویی جهت پیاده‌روی از قدمگاه نیشابور تا حرم مطهرامام رضا(ع) به دانشگاه می‌رسد و مسئولین مربوطه در روز دوشنبه مورخ 24/9/93 نامه را سریعاً جهت پیگیری به کانون عاشورا پاراف می‌کنند در صحبت‌های اولیه با حضور دبیر کانون قول داده می‌شود نصف هزینه‌ی سفر از طرف دانشگاه پرداخت گردد و مابقی هزینه بعهده دانشجویان قرار گیرد و در اسرع وقت از طریق پیامک اطلاع‌رسانی بعمل آید.

کارها و هماهنگی‌ها بصورت سریع از سوی کانون عاشورا و شهدا پیگیری می‌شود و علی‌رغم عدم اطلاع‌رسانی معاونت که از قبل متعهد شده بود تبلیغات از سوی کانون عاشورا انجام شد و طیف‌های مختلف دانشجویی جهت ثبت‌نام به کانون رجوع می‌کنند و همگی به شوق دیدن بارگاه امام رضا (ع) ثانیه‌ها را می‌شمارند تا لحظة وصال فرا رسد.

به بامداد پنج‌شنبه نزدیک می‌شویم و خبری دهان به دهان می‌چرخد: "برنامه سفر لغو شد" پیگیر می‌شویم می‌بینیم بله درست است معاونت فرهنگی آن را لغو کرده. حال ما مانده‌ایم و مواجه با 80 دانشجویی که آمده‌اند تا یک روز دیگر عازم مشهدالرضا شوند. صبح پنج‌شنبه می‌شود نزدیک به 70 دانشجو جهت جلسة توجیهی در کانون عاشورا جمع می‌شوند که از ماجرا مطلع می‌شوند و جهت جویا شدن از علت به سمت معاونت می‌روند اما زهی خیال باطل!

معاونت حتی ارزش اندکی برای آنها که به مدیریت و تدبیر و تعهد معاونت اعتماد کرده‌اند، وقت و هزینه گذاشته‌اند و خود را به این جلسه رسانده‌اند و عاشقانه برای پابوسی امام رئوف آمده شده‌اند قائل نیست." اگر چند قدم از میزشان به سمت دانشجویان نزدیک می‌شدند"، شاید با ابزار دلایل لغو سفر کمی از ابهام و ناراحتی دانشجویان می‌کاستند ...چه بگویم؟ شاید ایشان صلاح می‌دانند صبح تا عصر در اتاق بمانند تا به دانشجویان جواب ندهند! با این شرح ذکر چند مسئله مطرح می‌گردد:

1) آیا معاونت فرهنگی مخالف این حرکت فرهنگی است که از حیث ماهیت و محتوا شبیه پیاده‌روی نجف به کربلا است و جنبه‌های فرهنگ‌ساز و تربیتی زیادی دارد؟ و اگر نیست چرا دلیل واقعی و معقول خود را برای لغو ابراز نمی‌دارند؟.

2) اگر مسئله تأمین اعتبار در میان است و معاونت توانایی پرداخت هزینه‌ها را ندارد چگونه در هفتة دفاع مقدس وقتی روند آموزشی دانشگاه به گونه‌ای است که بخش زیادی از دانشجویان در آن ایام در آن دانشگاه نباشند، هزینه‌های سرسام‌آور و هنگفت اجرای برنامه‌هایی که بعضاً مرتبط با دفاع مقدس نبوده را تأمین نموده‌اند؟ و جشن 16 آذر در فضایی محدود و تنگ با وجود اختلاط شدید دختر و پسر که منافی ارزش‌های دینی است حمایت و پشتیبانی می‌کند؟

3) اگر معاونت فرهنگی نگران امنیت دانشجویان است دلیل اعتماد رانندة ناشی اتوبوسی که ممکن بود جان دانشجویان را در اردویی که اخیراً برگزار شد به خطر انداخت چگونه پاسخ می‌گوید؟ حال اینکه کانون عاشورا و شهدا با سابقة برگزاری اردویی سالم و مطمئن ضامن اجرای این برنامه بود.

حال در اینجا سوالی مطرح می شود که آیا معاونت فرهنگی فرهنگ‌ساز است یا باعث استحالة فرهنگ !؟

منبع:iusnews.ir


موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۳/۰۹/۲۹
مهرداد نیک نام

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی