قول فقیهانه

.....یفقهو قولی

قول فقیهانه

.....یفقهو قولی

قول فقیهانه

در این مجال بحمدالله سعی خواهیم کرد تحلیل خود را از مسایل جاری کشور با قولی برآمده از دین اسلام بیان کنیم.

انتقاد دانشجویان از رها شدن مزار شهدا در بیابان؛
وضعیت اسفبار مزار شهدای «دانشگاه قم» در سایه غفلت مسئولین/ بودجه 100 میلیون تومانی برای ساخت یادمان، کجا هزینه شده است؟

گروه اجتماعی - رجانیوز: سنت حسنه و شایسته تدفین شهدا در دانشگاه‌های کشور چند سالی است که با گرما و حرارت بالایی از سوی دانشجویان سراسر کشور برگزار می‌شود و محل بارگاه این شهدا نیز به مکانی برای خلوت و راز و نیاز دانشجویان با خداوند و تجدید میثاق با آرمان‌های انقلاب اسلامی و شهدای دفاع مقدس تبدیل شده است؛ مکان‌هایی که نماد پیوند خوردن ارزش‌های دینی با علم‌آموزی هستند.

به گزارش رجانیوز، با این حال در برخی از دانشگاه‌ها، نسبت به این اماکن بی‌مهری صورت می‌گیرد و مسئولین توجه شایسته‌ای به بارگاه شهدا ندارند؛ مساله‌ای که در چند وقت اخیر به طور جدی در دانشگاه قم رخ داده و خاطر دانشجویان این دانشگاه را مکدر کرده است.

متن زیر، دلنوشته جمعی از دانشجویان دانشگاه قم درباره وضعیت نابسامان مزار شهدای این دانشگاه است که برای رجانیوز ارسال شده است. امیدواریم انتشار این مطلب بتواند زنگ هشداری بری مسئولان و آغاز رسیدگی سریع و برنامه‌ریزی شده برای سامان دادن به مزار شهدای دانشگاه قم باشد:

 

پس از بازگشت کاروان دانشجویی زوار حسینی از پیاده روی اربعین، دانشجویان که با بی مهری مسئولین در اعزام خود مواجه شده بودند در مراسم سالگرد شهدا در هیئت دانشجویی که با مراسم استقبال از آنها قرین شده بود آخرین هشدارها را از بی توجهی مسئولان به مسائل فرهنگی گوشزد کرده و گفتنند:

مسئولین که ادعای فرهنگی بودن دارند مگر فرهنگی بالاتر از فرهنگ شهادت و عاشورا سراغ دارند که نه تنها از کمک خود در اعزام کاروان دانشجویی به کربلا دریغ کردند بلکه مهمتر از آن حتی دو یادگار شور حسینی را که دو سال است میهمان دانشگاه ما شده اند به حال خود و در بیابان رها کرده اند و کوچک ترین تلاشی برای ساخت مزار و یادمانی در شان آنها نکرده اند.

آنها در توضیح شرایط بیان کردند در این دانشگاه یکی از شهدا در واحد خواهران و دیگری در واحد برادران دفن شده اند اما متاسانه مزار شهید واحد خواهران پس از گذشت دو سال تنها محصور در خندقی شده که چند ستون نیمه کاره آن را احاطه کرده و شهید واحد برادران هم فقط با یک چادر ساده از بیابان اطرافش حایل شده است.

دکتر دیرباز، ریاست دانشگاه مسئولیت ساخت یادمان ها را به معاونت مالی خود دکتر گندمکار تفویض کرده و از روند کار اظهار بی اطلاعی می کنند که البته کار شایسته ای نیست و دکتر گندمکار هم به گفته خود پیگیر ماجرا هستند.

این در حالی است که در سال 92 پس از فشارهای دانشجویان دغدغه مند حجت الاسلام والمسلمین کرمی، رئیس نهاد مقام معظم رهبری در دانشگاههای قم از کسب بودجه یکصد میلیون تومانی برای ساخت یادمان خبر داده بود، ولی نتیجه همچنان نشان از فراموشکاری مسئولین می دهد، این حق شهدا نیست که مسئولین آنها را کاری فرعی ببینند و از انجام امور آنها شانه خالی کنند.

دانشجویان دانشگاه قم به تبع از ولی خود که حاضر است جانش را برای فرهنگ بدهد به مسئولان امر اولتیماتوم داده و آخرین زنگ هشدار را به صدا در آوردند و مسئولان را چشم انتظار عمل انقلابی خود گذاشتند.

 
موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۳/۰۹/۲۹
مهرداد نیک نام

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی