قول فقیهانه

.....یفقهو قولی

قول فقیهانه

.....یفقهو قولی

قول فقیهانه

در این مجال بحمدالله سعی خواهیم کرد تحلیل خود را از مسایل جاری کشور با قولی برآمده از دین اسلام بیان کنیم.

۵ مطلب در خرداد ۱۳۹۲ ثبت شده است

بسم الله الرحمن الرحیم
صعود تیم ملی ایران را به مسابقات جام جهانی تبریک می گویم.گفته می شود این صعود به برکت انتخاب حجت الاسلام والمسلمین روحانی به ریاست جمهوری است!خب، اگر این طور باشد که ما خیلی امیدواریم به اتفاق های بهتر...

 

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۳۰ خرداد ۹۲ ، ۱۹:۲۱
مهرداد نیک نام

بسم الله الرحمن الرحیم

انتخاب جناب حجت الاسلام حاج شیخ حسن روحانی را به سمت ریاست جمهوری تبریک عرض می کنم و آرزوی توفیق هرچه بیش تر را برای ایشان دارم.از خدای متعال می خواهم تا با مدد خود،جناب ایشان را در جاده های سخت و دشوار وقایع پیش رو موفق بدارد و بع عنوان یک بازوی محکم در کنار امام خامنه ای بایستند و  با مقاوت خود مشت محکمی بر دهان دشمنان اسلام و انقلاب بزنند. ومن الله التوفیق.


۱ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۳۰ خرداد ۹۲ ، ۱۹:۱۵
مهرداد نیک نام

علی مطهری که احساس تکلیف کرده است،امروز به رهبر انقلاب یک نامه ای مبنی بر حضور هاشمی در انتخابات،نوشته است.متن این نامه به این شرح است:

بسم الله الرحمن الرحیم

رهبر گرامی، آیت الله خامنه ای دامت بر کاته

با اهداء سلام،در خصوص رد صلاحیت آیت الله هاشمی رفسنجانی برای انتخابات ریاست جمهوری توسط شورای نگهبان، به عرض می رساند این رد صلاحیت که با دو دلیل ناموجه ناتوانی جسمی و نقش داشتن در فتنه سال 88 انجام شده است آسیب جدی به انتخابات آینده وارد خواهد کرد و حماسه سیاسی مورد نظر جناب عالی را محقق نخواهد ساخت.حدس قوی دارم که اگر امام خمینی هم، به فرض حیات، با نام مستعار در انتخابات شرکت می کردند صلاحیت شان رد می شد چون ایشان هم گاهی انتقاداتی داشتند.

مستحضر هستید که با ورود جناب آقای هاشمی به صحنه انتخابات چه شور و شوقی در میان مردم و چه امیدی در دل آنان به اصلاح امور و پیشرفت سریعتر کشور پیدا شد و با رد صلاحیت ایشان طبعا آن شور و شوق و آن امید از بین رفت.

پیشنهاد می کنم با حکم حکومتی در تایید صلاحیت ایشان زمینه تحقق حماسه سیاسی مورد نظرآن رهبر عزیز را فراهم آورید و محذور احتمالی لزوم اقدام مشابه در باره آقای مشایی موجه به نظر نمی رسد زیرا قیاس این دو با هم قیاس مع الفارق است و رد صلاحیت به دلیل داشتن گرایش های فکری غیر اسلامی کار درستی است اما رد صلاحیت به دلیل منتقد بودن کار نادرستی است. اولی مشمول حکم حکومتی نمی شود و دومی مشمول می شود. برای جنابعالی آرزوی سلامت و توفیق بیشتر دارم.

والسلام 3/1/ 92
علی مطهری

۶ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۱ خرداد ۹۲ ، ۲۰:۲۱
مهرداد نیک نام

با آغاز دور جدیدی از مرحله انتخابات و تایید صلاحیت کاندیداها،باید به یک نکته توجه نمود و آن هم این که هم اکنون در ماه رجب هستیم،نکند از این نکته غافل بمانیم که...

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۱ خرداد ۹۲ ، ۱۷:۰۳
مهرداد نیک نام

رد صلاحیت شدن دو شخصیتی که نگاه همه ی رسانه های خارجی به آن ها و عملکرد آن هاست،در کشور و بین همه صدا کرده است.اعتراضی که حامیان هاشمی و عده ی قلیلی از حامیان مشایی،به شورای نگهبان کردند،از قبل پیش بینی می شد.اما در این بین خود این دو کاندید رد صلاحیت شده،اهدافی را دنبال می کنند...


 

 
۲ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۱ خرداد ۹۲ ، ۱۳:۰۱
مهرداد نیک نام