قول فقیهانه

.....یفقهو قولی

قول فقیهانه

.....یفقهو قولی

قول فقیهانه

در این مجال بحمدالله سعی خواهیم کرد تحلیل خود را از مسایل جاری کشور با قولی برآمده از دین اسلام بیان کنیم.

همیشه عیب ها را دیدن خوب نیست ها...

جمعه, ۱۶ فروردين ۱۳۹۲، ۰۶:۵۸ ب.ظ

       بعد از اتمام ایام نوروز برخی از دوستان بسیجی یا بهتر بگویم دوستان دلسوز, شروع کرده اند به تخریب برخی از سریال های نوروزی مثل پایتخت 2 و برخی از فیلم های سینمایی...

 

      بعد از اتمام ایام نوروز برخی از دوستان بسیجی یا بهتر بگویم دوستان دلسوز, در وبلاگ ها یا سایت های خود شروع به انتقاد از برخی سریال ها مثل پایتخت 2 کرده اند.به طور مثال عرض می کنم که گفته اند "چرا در این سریال از اسم نقی و تقی استفاده شده است؟!مگر ندیدید که چطور دشمنان اسلام سو استفاده می کنند و همه چیز را به مسخره می گیرند؟"

      یا مثلاً گفته شده که "چرا در این سریال انواع و اقسام لهجه ها را به مسخره گرفته و توهین می کنند؟مگر نمیدانند که این ها خلاف شرع است؟"

     بنده به عنوان یک فردی که هم اسلام را قبول دارم و هم معصومین (ع) را, عرض می کنم که چرا همه دوستان به دنبال نقل انتقادات خود یا بیان عیوب و ضعف های این سریال  وبه طور کلی, ضعف های این دسته هستند؟چرا همه کمر بسته اند تا این قبیل مسائل را فقط, در عرصه ی اینترنت و فضای مجازی بیان کنند؟چرا فقط عیب ها گفته می شود؟همیشه عیب ها را دیدن خوب نیست ها...

    کسی که فقط عیب ها را می بیند,بداند که در زندگی شخصی خود هم دچار مشکل می شود؛مثلا همیشه به دیگران سوظن دارد,با دید بد به همه می نگرد و هزاران دردسر دیگر.

      بله ،بنده عرض نمی کنم که این عیب هایی که مطرح  شد نباید گفته شود.مثلاً در باب همین اسم نقی بهتر این بود که با توجه به آن اتفاق ناگوار یک اسم دیگری انتخاب می شد!

     علی ایّ حالٍ,همان طور هم که امام خامنه ای(دام ظلّه) در بیانات اول فروردین امسال خود در مشهد مقدّس در باب برشمردن نقاط ضعف و قوت دولت ها اشاره کردند که ما نباید همیشه عیب های دولت ها را ببینیم، ما نیز که ادّعای پیروی خط ولایت را داریم،باید غالباً دید مثبت داشته باشیم.

     مثلاً در این سریال چقدر خوب است به عنوان یک نقطه مثبت اشاره کنیم که در این سریال با رفتاری که آن پسر و عروس نسبت به بزرگتر و پدر خود داشتند، واقعاً در جامعه ی امروز ما یک مساله ی فراموش شده است.الفاظی از قبیل احترام به پدر و مادر و احسان به آن ها فقط در کتاب ها مانده اند و در عرصه ی زندگی از یاد ما رفته اند.

     به امید آن که فرهنگ واقعی سبک زندگی اسلامی در جامعه ی ما پیاده گردد.


 

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۲/۰۱/۱۶
مهرداد نیک نام

نظرات  (۳)

لبیک الهم لبیک

گفته بودم:
اگر روزی به مدینه روم 
با این تربت پاک
از دلدادگی خویش خواهم گفت 
واز پروانه های عاشق خواهم سرود
سربر دیوار بقیع خواهم نهاد 
گفته بودم:
اگر نگاه مشتاقم به «قبه الخضرا»ی حرم حضرت رسول افتد
اگر ارتفاع گلدسته های حرم نبوی 
در قاب دیدگانم قرار گیرد 
اگر توفیق حضور در روضه منوره که پاره ای از بهشت است 
نصیبم شود 
دست ودل از این آستان نخواهم کشید 
وچشم از تماشای گنبد سبز مدینه 
نخواهم بست
انشاالله سه شنبه هفته بعد 27 عازم سفر حج هستم
دعا کنید حجی با معرفت نصیبم بشه 
یاعلی
پاسخ:
التماس دعا
سلام 
یه سوالی داشتم دلیل انتخاب اسم وبلاگت به قول فقیهیان چیه؟
پاسخ:

سلام

اولاً،قول فقیهان نه و قول فقیهانه،ثانیاً،در این بحبوحه ای که هر کس ممکن است حرفی که می زند نظر شخصی خودش باشد و ربطی به شرع و اسلام نداشته باشد،بنده تصمیم گرفتم در این وبلاگ قول و سخنی بگویم که نه تنها فقه و شرع مقدّس اسلام آن را می پسندد،بلکه نظر شخصی این جانب هم است.ان شاالله

۲۸ فروردين ۹۲ ، ۰۴:۳۵ بچه های هیئت

سلام

آقای برادر یه گاف بزرگ توی این مطلب بود که فکر میکنم از روی دلسوزی و از احساسات پاک شما برمیاد : "مثلاً در باب همین اسم نقی بهتر این بود که با توجه به آن اتفاق ناگوار یکاسم دیگری انتخاب می شد! "

نمیشه که اسم طرف رو توی دو تا سریال عوض کرد

ولی در کل خیلی خیلی خوشحال شدم از گفته ات

یا علی

 

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی